3 Ocak 2010 Pazar

BOŞLUĞA GERDİM BEDENİMİ

Boşluğa gerdim bedenimi. Yokluğunun boşluğuna. Yokluğunun yoksulluğuna dayanamadım, astım kendimi boşluğa. Hiçbir şey gerekmedi ne ip ne direk. Kendim yaptım, yardım istemeden hiç kimseden.

Geçen bahar beraber koklamıştık çiçekleri, bu bahar koklamadım. Bu bahar baharın geldiğini bile anlamadım. Akşamlar tümüyle hüzünlü geçti. Ay, bahçedeki dut ağacının ardından her göründüğünde seni düşündüm. Akşamdan gizli ağladım, karanlıktan saklandım epey zaman.

Seni düşünerek boşluğa gerdim bedenimi. Gencecik bir bedende hasretin kırışıklıkları ve sensiz geçen upuzun anların yorgunluğu, sevdanın yüreğime ağırlığıyla birleşince boşluk bile taşıyamadı her zerresi sen olan bedenimi.
Kavgaların orta yerinde bir sevda çiçeğiydi aşkın. Kadeh kadeh devirdiğim özlemler, göz pınarlarımda Türk filmlerinden bir karede dondurulmuş yağmur damlaları gibiydi hayata karşı duruşun, hayat kavgasına. Suskun gecelerde yangın yeri bir yürek, bedenim buz gibi, ellerim buz gibi. Hiçbir çocuğa anlatılamayacak kadar acı, hiçbir çocuğun bilmemesi gereken bir sancı boşluğun tam orta yerinde. Adı ayrılık.

Boşluğa gerdim bedenimi. Aşk yorgunu kalbimin fırtına sonrası sessizliğinden kalmış enkazı, sürgüne vurulduğum sevda kasabasının en ücra köşesinde, mumun cılız alevine karışan cigaramın zıvanadan çıkmış yangınıyla boşluğa savruldu. Doğrularım yanlış, yanlışlarım yine yanlıştı. Sen hiç ses çıkarmadan seyrettin. Martılar seyretti. Gökyüzü seyretti. Ben boşluğa gerdim bedenimi.

Koskocaman bir meydanda, sevdama gıpta binlerce yürek gördüm seyirci. Bir balad söylediler üstüne, bir ağıt yaktılar. Usul usul bıraktım kendimi. Yokum artık.

Bir delicesine seven yürek türküsü bıraktım geriye. Aklına gelen söylesin. İnce ince bir acı bıraktım miras, her rüzgârda vurduğu bedene vicdan sunacak. Hiçbir sır kalmadı, her şeyi anlattım bomboş odalara, kapıları açık bıraktım isteyenler buyursun.

Boşluğa gerdim bedenimi. Yokluğunun boşluğuna.

Bu sevda boşluğa ağır geldi.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güsel çok beğendim sotes te güsel çıkmış fotolarda :) ....

hayatımınherrengi dedi ki...

Merhabalar,

"kitapların Kokusu" isimli blogumda sizin bir kitabınızdan bahsetmiştim ama soyadınızı ve blog adresinizi bulana kadar bile bayağı uğraştım. Acaba blogunuzda kendinizden biraz daha bahsetseniz ya da kitaplarınıza sizinle ilgili bilgi koysanız daha hoş olmaz mı?